Wednesday 18 April 2012

Pagi yang serabut


Nak dijadikan cerita, kisah Nuel dengan si daddy pagi tadi...Hampir setiap pagi keadaan huru hara...

Si Daddy,

Setiap pagi mesti kecoh cari belt kat mana...stoking kat mana..etc. Pagi tadi si daddy marah sebab dah pakai cantik2 sebab nak pergi Seminar di ICATS katanye. Si daddy marah2 sebab kasut tak jumpa. Cari punya cari, habis satu rumah kene geledah [periuk belanga pun kena geledah tau]. Konfiden betul dia cakap kasut tu memang dia letak kat situ. So, memang pisang goreng panas la dia..

"Aku ingat sangat, semalam aku letak kat sini," katanye.

Si Nuel pulak,

bila bangun pagi je terus cakap nak tengok tv dulu la, daddy mandi dulu la, nak nenen dulu la...etc..Memang tak ingat lambat pegi sekolah. Aku hangin juga bila semua org bangun tak on time. Yang si Nuel ni memang degil waktu pagi. hmm....memang tiap pagi nak kena tinggi suara sikit. Dipendekkan cerita, selesai mandi, pakai baju seluar, Nuel pulak cari stoking. Belum habis lagi cerita si daddy yang cari kasut.

Yang buat aku geram, si daddy sangat konfiden yang kasut tu ada dalam rumah. Last2 kasut tu rupanya tertinggal dlm kereta kwn dia. Si Nuel pulak, dah jumpa stoking dia, so, kitorang pun bergerak keluar dari rumah. Kami pakai kereta lain2. Nuel kebiasaannya tumpang daddy kalau turun sekolah sbb tempat kerja aku jauh. Tapi pagi tadi si Nuel tak nak pulak dihantar oleh si daddy ke sekolah. Terpaksalah aku hantar si budak degil tu. Bila dah selesai semuanya, lalu aku pun terus ke tempat kerja...

Bila balik dari kerja petang tadi, Nuel lantas tanya aku, masa sekolah tadi knp tak berbekal? Aduh!! Aku boleh terlupa sedia bekal anak aku turun sekolah!

"Tadi cikgu bagi aku makan mee," sambung Nuel sambil makan ikan goreng di ruang tamu.

"Habis tu, cikgu makan apa kalau Nuel yg makan bekal yg cikgu bawa?" tanyaku lagi.

"Tak makan apa2 lah," tambah Nuel lagi.

Dalam hati aku,"padan muka, sapa suruh buat hal pagi2, kan dah lupa bekal.."

So, begitulah ceritanya...

No comments:

Post a Comment